naar top
Menu
Logo Print

IHA sluit Home + Housewares Show 2019 in Chicago met succes af

Naar traditie pakt IHA in 2020 uit met een nieuwe naam en logo
magazine

De Home + Housewares Show, dé vakbeurs voor professionals in thuis- en huishoudartikelen van over de hele wereld, was dit jaar een waar succes. De show was uitverkocht met in totaal 2.205 exposanten uit 43 landen. “De opkomst van zowel leveranciers als retailers was dit jaar bijzonder sterk”, aldus IHA-voorzitter Derek Miller. “Ook het aantal internationale kopers die aanwezig waren, was opmerkelijk.”
Dit jaar lag de focus op influencers en bloggers, smartproducten en speciale dranken. “We zijn op weg naar een consumentgerichte periode in de retailsector”, aldus Tom Mirabile, consumentendeskundige van IHA over toptrends voor 2019. “Uiteindelijk gaat het om wat de consument wil, hoe hij zichzelf ziet en hoe wij oplossingen voor hem of haar kunnen creëren.” Zo moeten producten die consumenten in staat stellen hun persoonlijkheid en smaak uit te drukken, door de retailer in de gaten worden gehouden. Dit omvat slimme producten voor thuis die de consument kan aanpassen naar de persoonlijke behoeften. Ook is er steeds meer vraag naar artikelen en doe-het-zelfkits om speciale dranken te maken. Bathleisure behoort ook tot de trens van 2019, daarmee wil de consument zijn badkamer omtoveren tot een spa-achtige toevluchtsoord.
Zoals elke 4 jaar sluit de International Housewares Association 2019 af met een nieuwe naam, logo en brand identity. De show zal in 2020 opnieuw plaatsvinden in Chicago van 14 tot 17 maart onder de naam The Inspired Home Show. Hiermee wil de IHA de focus verleggen naar producten die verder gaan dan alleen design en functionaliteit, en nauwer aansluiten bij de levensstijl van de consument.

INTERNATIONAL HOUSEWARES ASS.

INTERNATIONAL HOUSEWARES ASS.

+18476920115
+18472924211