naar top
Menu
Logo Print

Haier koopt Candy Hoover

Het doel is nu om in 2022 wereldwijd tot de top drie te behoren
magazine

Haier heeft de overname van Candy afgerond en er een dochteronderneming van gemaakt. Yannick Fierling, CEO van Haier Europe, zal vanaf nu ook de activiteiten van de voormalige Candy Hoover Group begeleiden. De geaggregeerde volumes van beide bedrijven vertegenwoordigden in 2018 een wereldwijd marktaandeel van 15,1% op grote apparaten, 22,7% op vrijstaande koelapparaten en 19,8% op huishoudelijke apparaten (volgens Euromonitor). Het doel is nu om in 2022 wereldwijd tot de top drie te behoren. De overname past dan ook perfect in de strategie van Haier om in alle regio's van de wereld een leidende positie te verwerven. De hoge complementariteit van de merkenportfolio's en productplatforms staat ook toe om voortaan alle marktsegmenten te bestrijken op het gebied van prijsstelling en productaanbod. De merken van Candy (waaronder Candy, Hoover en Rosières) evenals die van Haier (GE Appliances en Fisher& Paykel) zullen de belangrijkste internationale merken zijn in hun respectievelijke segmenten.