naar top
Menu
Logo Print

PIERARD IN SINT-TRUIDEN: ALLES VOOR KOKEN EN KEUKEN

Hightech producten en sfeercreatie

Pierard Sint-Truiden

Adrien, de vader van de huidige eigenaar en zaakvoerder Jos Pierard, startte in 1950 een ijzerwarenzaak in Sint-Truiden. In 1982 verhuisde deze zaak naar het industrieterrein en in 1992 werd het pand aan de Diesterstraat 14 omgebouwd tot een volwaardige kook- en huishoudwinkel met drie medewerksters voor een verkoopoppervlakte van 220 m².

HOME & C°

In de loop der jaren is de winkel geëvolueerd en in 2011 verschoof de specialisatie van geschenken en huwelijkslijsten naar alles wat met keuken, koken en huishouden te maken heeft. Sedert 1977 is de ijzerwarenhandel, die nog altijd in Sint-Truiden gevestigd is, lid van de Meno Group. Ook de winkel in het stadscentrum stapte onmiddellijk mee in het een tiental jaar geleden gestarte Home & C° project van Meno.

UITBREIDING EN EVOLUTIE

Zaakvoerder Jos Pierard: “We stellen vast dat aan alle hypes zoals de kookrage nu een eind komt, en we trachten altijd te anticiperen op wat de toekomst ons biedt." Zes maanden geleden werd een belendend perceel aangekocht en zodra de nodige vergunningen geregeld zijn, wordt die nieuwe ruimte ook in de zaak geïntegreerd.

Pierard Sint-Truiden

HIGH-END TOESTELLEN EN SFEER

Jos Pierard: “Het is de bedoeling de winkel in de toekomst op twee aspecten te specialiseren." Enerzijds blijft er uiteraard de kookwinkel met een volledig assortiment, maar de nadruk wordt meer en meer gelegd op de high-end producten en toestellen. Zo worden de meest hoogwaardige merken en accessoires aangetrokken.

Een tweede element naar de toekomst toe is het creëren van sfeer via gespecialiseerde kruiden-, thee-, koffie- en olieverhalen. Rond die producten en al hun toepassingen wordt er dan telkens een aparte, gezellige sfeer ontwikkeld. Jos Pierard: “De speciale sfeercreaties zorgen niet direct voor een spectaculaire omzetstijging, maar brengen wel meer bezoekers over de vloer, die dan wel in direct contact komen met het aanbod uit onze high-end kookwinkel, en dit moet leiden tot een positieve synergie."

SERVICE EN KWALITEIT

De meer dan 4.000 klanten vinden in deze zaak het complete gamma van alles wat met koken en keuken te maken heeft. Pierard is synoniem voor kwaliteit. Het gehele aanbod straalt vakmanschap en klasse uit. Jos Pierard: “Wij zijn niet altijd de goedkoopste, maar we bieden een uitstekende prijs-kwaliteitverhouding. Service en goede raad zijn de belangrijkste elementen die ons onderscheiden van de internetverkoop. De klant kan hier terecht met al zijn kookgerelateerde vragen … en het bekwame personeel heeft altijd de juiste oplossing in huis."De overgrote meerderheid van de klanten zijn particulieren, “maar wij overwegen om naar de toekomst toe speciale formules voor de plaatselijke horeca aan te bieden", voegt Jos Pierard eraan toe.

VOORDELEN MENO GROUP

Jos Pierard: “Een zelfstandige kan nooit alleen overleven. 'Samen sterk' is vandaag meer dan ooit de boodschap." Vandaar ook het grote belang van de Meno Group, die een uitgebreid pakket mogelijkheden en voordelen biedt aan de winkeliers, die bovendien genieten van supervoordelige inkoopprijzen en service. Het overgrote deel van de inkopen van Pierard gebeurt trouwens via de Meno Group. Een van de winkelbedienden van Pierard neemt altijd deel aan de maandvergaderingen van Home & C°. Ook de contacten met leveranciers en collega-winkeliers betekenen een hoge toegevoegde waarde.

MENO GROUP

MENO GROUP

VIEUX CHEMIN DE THINES 14
1400 NIVELLES
+3267211521
+3267211552
www.meno.be