- 19 augustus 2020
- Door Stefan Acke
- | 2 min. leestijd
- | Bron: Professional
Meer dan 9 miljard euro vloeit naar buitenland
Onze buurlanden beleven gouden tijden, aldus Anton Delbarre (hoofdeconoom Comeos) op de voorstelling van het jaarlijkse e-commerceonderzoek van Comeos. In 2018 verdween meer dan 9 miljard euro naar het buitenland, waarvan 6,5 miljard euro online. Toch is er ook goed nieuws: er komt een nieuwe golf e-consumenten aan, met een typisch latemeerderheidprofiel: ouder, met een hang naar vertrouwde retailmerken. Andere bevindingen: zowel het vertrouwen in als het aantal gebruikers van e-commerce blijven groeien, er wordt minder teruggestuurd en er wordt meer online verkend en vervolgens offline gekocht dan andersom.
Gratis dit artikel lezen?
Registreer en word gratis online abonnee
Ben je al abonnee?
Meld je aan en krijg toegang tot de website
Door te registreren ontvangt u de newsletter. De newsletter kan u te allen tijde en zonder verdere formaliteiten opzeggen. Wij garanderen u dat uw e-mailadres en andere persoonlijke gegevens nooit aan derden worden doorgegeven en enkel gebruikt worden voor het versturen van de newsletter.
Door u in te schrijven, gaat u akkoord met De privacyvoorwaarden.