naar top
Menu
Logo Print
29/11/2017 - JOSEFIEN DE BOCK

ON-THE-GOTREND GOED VOOR VERKOOP THERMISCH ISOLERENDE PRODUCTEN

Focus ligt op design, gebruiksgemak en gezondheid

Koffiedrinken in de wagen naar het werk, ontbijten in de trein, lunchen op kantoor of op een bankje in het park: in onze snelle maatschappij is eten en drinken 'on the go' volledig ingeburgerd. Er komen heel wat nieuwe thermisch isolerende producten op de markt om eten en drinken koel of warm in te bewaren onderweg. Mede door de toegenomen interesse in gezonde voeding zijn deze producten vandaag erg populair bij de consument.

 

SNEL EN FLEXIBEL ONDERWEG

Thermisch isolerende producten bestaan al lang: in 1904 lanceerde Thermos zijn eerste fles om dranken warm of fris te houden. Terwijl het aanbod van de fabrikanten in het begin vooral bestond uit isoleerflessen voor dranken (koffie, thee, soep), gelijkaardig aan het originele product, is dat vandaag wel anders. Drinken én eten meenemen onderweg is volledig ingeburgerd. Voor veel mensen moet het snel gaan. Het gevolg van die on-the-gocultuur is dat zowel isolerende drinkbekers als foodcontainers vlot over de toonbank gaan. De fabrikanten bevestigen dat dit verkoopsegment in volle bloei is. Voor u als winkelier bieden thermisch isolerende producten mooie verkoopopportuniteiten.

OOG VOOR DESIGN

Vroeger hadden thermisch isolerende producten een vrij robuust en kleurloos uitzicht. Ze werden vooral gebruikt op bouwwerven of tijdens zomerse uitstappen. Vandaag worden ze veel breder ingezet en zijn ze doorgedrongen in alle lagen van bedrijven én in vrijetijdssituaties. Veel mensen bereiden hun ontbijt of lunch de avond voordien en nemen het mee naar kantoor. Wanneer ze op stap gaan, nemen ze graag een zelfbereide snack en iets om te drinken mee, warm of koud. Dit doen ze graag in stijl, met producten die gezien mogen worden. Daarom besteden de fabrikanten veel aandacht aan de look en het design van hun producten. Drinkflessen en foodcontainers zijn verkrijgbaar in tal van kleuren en stijlen. Ook aan de allerkleinsten wordt er gedacht met designs van populaire (tekenfilm)figuurtjes.

GEBRUIKSVRIENDELIJKHEID

 

Het gebruik van thermisch isolerende producten onderweg gaat hand in hand met hun gebruiksvriendelijkheid. Wie koffie drinkt in de auto, gebruikt hiervoor graag een makkelijk te hanteren beker, zodat hij intussen veilig kan rijden en bij voorkeur niet morst. Ook daar houden de fabrikanten ruimschoots rekening mee. Eén technologie sluit bijvoorbeeld automatisch tussen slokken om morsen te voorkomen. Bij een andere fabrikant zien we dan weer drinkflessen met een handige draaglus. Nog een pluspunt voor wie weinig tijd heeft: de producten zijn meestal vaatwasbestendig.

Koffiedrinken in de wagen naar het werk, ontbijten in de trein, lunchen op kantoor of op een bankje in het park: in onze snelle maatschappij is eten en drinken 'on the go' volledig ingeburgerd. Er komen heel wat nieuwe thermisch isolerende producten op de markt om eten en drinken koel of warm in te bewaren onderweg

GEZONDE VOEDING

De stijgende verkoop van on-the-go thermisch isolerende producten is ook een gevolg van de toegenomen interesse voor gezonde voeding. Gezond eten is vandaag niet meer saai en kleurloos, integendeel. Door de 'healthy food hype' stappen alsmaar meer mensen af van de gewoonte om 's middags een belegd broodje te kopen als lunch of een tussendoortje uit de snackautomaat te graaien. Ze willen gezond eten en maken thuis hun eigen potje al klaar om mee te nemen naar het werk of op uitstap. Daarnaast groeit het aantal mensen met een voedselallergie of -intolerantie. Ook deze mensen zijn een belangrijke doelgroep voor allerlei foodcontainers.

ALLES-IN-EEN

Onder invloed van de bentohype die komt overgewaaid vanuit Japan, zijn 'all in one'- foodcontainers en -lunchboxen in opmars. Bento is een gezonde, evenwichtige maaltijd die bestaat uit koolhydraten (rijst, pasta, brood, aardappelen …), eiwitten (vlees, vis, kip, noten …) en groenten en fruit. Als gevolg hiervan komen er veel modulaire producten op de markt waarin alle ingrediënten afzonderlijk gekoeld bewaard worden, zodat ze vers en fris blijven.

TRENDY ISOLERENDE DRAAGTASSEN

We zien ook heel wat praktische sets, bestaande uit een thermisch geïsoleerde draagtas en een aantal food/drinkcontainers. Ook het assortiment van isolerende draagtassen neemt toe. Vroeger werden ze vooral gebruikt in de zomer, om bijvoorbeeld mee naar het strand te gaan. Vandaag zijn ze niet meer seizoengebonden en worden ze het hele jaar door gebruikt voor allerlei gelegenheden. Ze zijn verkrijgbaar in verschillende maten (voor een brooddoos, een drinkfles of een hele maaltijd) en zien er trendy uit. Naast functionele gebruiksvoorwerpen zijn isolerende draagtassen een soort 'urban' accessoire geworden.

THUISGEBRUIK

Niet alles thermisch isolerende producten zijn bestemd voor gebruik onderweg. Ook bij de producten voor thuisgebruik komen er nieuwigheden op de markt. Wederom ligt de klemtoon op een combinatie van design en functionaliteit. Voor thuisgebruik blijven ook flessenkoelers en ijsemmers het goed doen.

Door de 'healthy food hype' stappen alsmaar meer mensen af van de gewoonte om 's middags een belegd broodje te kopen als lunch of een tussendoortje uit de snackautomaat te graaien

ECOLOGISCH VERANTWOORD

Doordat thermische producten keer op keer thuis, onderweg en op het werk gebruikt kunnen worden, dragen ze bij aan het verkleinen van de afvalberg. Je helpt het milieu een handje, terwijl je geniet van lekker eten en drinken in een mooie en handige opbergbox of -fles. Vandaag is ecologie voor veel consumenten een belangrijk criteria, dus u kunt dit als handelaar zeker uitspelen als extra troef van thermisch isolerende producten.

VARIATIE IN DE WINKEL

Er zijn heel wat producten beschikbaar in tal van kleuren en stijlen. De populairste kleuren zijn wit, zwart en rood. Het is goed om te zorgen voor een gevarieerd aanbod, zodat er voor elke klant wat wils is. De een houdt van sober, terwijl het voor de ander al wat kleurrijker mag zijn. Wat niet in uw assortiment mag ontbreken, zijn isolerende koffie- en theebekers en lunchcontainers omdat die inspelen op de trends van het moment. Daarnaast zijn de klassieke drinkflessen een blijver. Het is raadzaam om te zorgen voor veel variatie en een iets kleinere stock dan omgekeerd. De fabrikanten kunnen meestal snel extra producten leveren wanneer ze uit voorraad zijn in uw winkel.