Eerste nieuw Brico in Zemst

Brico stelt nieuwe strategie voor

Met de grondige renovatie van de Brico in Zemst, stelde Brico ook zijn nieuw strategie voor. "Wij zijn blij om de concretisering van onze innovatieprojecten aan te tonen met onze winkel van Zemst," benadrukt Dieter Struye, Managing Director Brico & Brico Plan-It. De beleving en de tevredenheid van de klanten staan centraal in de veranderingen die de doe-het-zelfketen heeft ingevoerd. Brico wil inspelen op de steeds hogere en meer gediversifieerde verwachtingen van zijn klanten die op zoek zijn naar artikelen en diensten voor hun projecten thuis. Zo worden ongeveer 5.000 bijkomende referenties – onder meer in het brede gamma aan tegels en parketvloeren – toegevoegd aan het reeds bestaande aanbod van 45.000 artikelen. Het winkelpunt werd eveneens met een derde vergroot, zodat de klanten comfortabeler kunnen rondwandelen in de verschillende afdelingen verspreid over een oppervlakte van bijna 9.000 m². De oppervlakte bestemd voor klusartikelen is verdubbeld. Om het comfort van de klanten te vergroten is de nieuwe winkelruimte nu zo goed als helemaal overdekt. “De Brico van Zemst is een van de eerste winkels waarin wij het aan het type winkel aangepaste formuleconcept lanceren," verduidelijkt Rudi Schautteet, Directeur Operations van Brico in België. “Hier hebben wij het assortiment herzien om nog beter op de behoeften van onze klanten in te spelen. Zo hebben wij ons aanbod inzake badkamers en sanitair, verlichting, deuren en keukenmodellen nog verder uitgebreid. Zonder de tuinafdeling te vergeten die een even ruim aanbod heeft behouden.” Er is nog een gepersonaliseerd afhaalpunt (‘Reserve & Go’) voor goederen die klanten 24/24u, 7 dagen op 7 online besteld hebben, op de website of in het winkelpunt. Verder is er nog een totaal vernieuwde Brico Service waar klanten nog een ruimer aanbod aan diensten vinden. Brico Zemst is de allereerste winkel die uitgerust is met doe-het-zelf-scanning.

Wat heb je nodig

Krijg GRATIS toegang tot het artikel
of
Proef ons gratis!Word één maand gratis premium partner en ontdek alle unieke voordelen die wij u te bieden hebben.
  • checkwekelijkse newsletter met nieuws uit uw vakbranche
  • checkdigitale toegang tot 35 vakbladen en financiële sectoroverzichten
  • checkuw bedrijfsnieuws op een selectie van vakwebsites
  • checkmaximale zichtbaarheid voor uw bedrijf
Heeft u al een abonnement? 

Gerelateerde artikels

Trademart blaast Home & Living-departement nieuw leven in

Na vijf decennia als vaste waarde in de Belgische retailsector bewijst Trademart dat het niet op zijn lauweren rust. Het B2B-inkoopcentrum zet zijn verjongingskuur verder, met als volgende stap de 1ste fase van het vernieuwde Home & Living-departement.

Waarom The Inspired Home Show 2026 dé place to be is

Van 10 t.e.m. 12 maart 2026 vindt in Chicago opnieuw The Inspired Home Show plaats. IHA-voorzitter en CEO Derek Miller vertelt waarom de trip naar de beurs in de VS zeker de moeite waard is. "Het is dé plek om stappen te zetten met uw business."

Vernieuwde Brico Planit in Ternat

Brico blijft hard aan de weg timmeren in ons land. De drie formats - Brico City, Brico en Brico Planit - kregen een duidelijkere eigen identiteit, terwijl het nieuwe logo net de eenheid van het enseigne benadrukt. Voor Brico Planit is de strategie duidelijk: ze willen de grootste zijn. België telt momenteel elf Brico Planits. “Binnen tien jaar willen we er twintig", vertelt Ralph Berteaux, directeur Formats en Brico Planit. “Als specialist heeft de grote winkel een toekomst. Wij zijn multispecialist." Na de opening van de 'geherlokaliseerde' Brico Planit in Ternat is duidelijk hoe ze dat zullen aanpakken.

Hoe Brico Belgium de hybride winkel (her)uitvindt

Medewerkers met een headset en een app als het kloppend hart van de organisatie: dat zijn de pijlers van Brico's fygitale pilootproject 'Wij zeggen ja', dat tot een volstrekt frictieloze klantenervaring moet leiden.

Print Magazine

Recente Editie
28 augustus 2025

Nu lezen

Ontdek de nieuwste editie van ons magazine, boordevol inspirerende artikelen, diepgaande inzichten en prachtige visuals. Laat je meenemen op een reis door de meest actuele onderwerpen en verhalen die je niet wilt missen.

In dit magazine