Maak je ''nest'' klaar voor de winter
door Rachel Crippin Clark voor de International Housewares Association

Ondertussen zitten we volop in de winter. De temperatuur is fel gedaald en de zon gaat vroeger onder. Tijd dus om het binnenshuis wat gezelliger te maken.
Nesteldrang
Dat betekent een nieuwe kans om in contact te komen met consumenten die hun "nest" klaarmaken voor de winter. Net als aanstaande ouders die hun huis in orde willen maken voor de komst van een nieuwe baby, treedt onze nesteldrang in werking wanneer we merken dat het tijd is voor de kortere, koudere winterdagen.
Aangename aan praktische koppelen
Ten eerste beginnen mensen te neigen naar woonproducten en decoratie die een comfortabele, gezellige sfeer uitstralen. Dat kan van alles betekenen, van pluchen kussens en dekens tot rustgevende verlichtingsaccenten zoals kaarsen en lantaarns. Consumenten zijn waarschijnlijk ook op zoek naar praktische producten die hun woonomgeving verbeteren, zoals kachels en luchtbevochtigers.
Kleur
Wat winterkleuren betreft, neigen veel mensen naar warmere tinten. Bruintinten - die het afgelopen jaar een trend waren - zullen zeker een plaats hebben in neutrale en op de natuur geïnspireerde winterstijlen.
Maar sluit andere tinten niet uit. Levendig blauw bijvoorbeeld is "vrolijk maar gezellig ... de perfecte combinatie voor de winter", zegt Hadley Mendelsohn, senior redacteur van House Beautiful.
Decor
Brandhout en hun houders roepen gevoelens van warmte op, terwijl houten voorwerpen of geweien de sfeer van een skihut kunnen oproepen. Ontwerpelementen die waarschijnlijk aanslaan, zijn op de natuur geïnspireerde elementen zoals dennenappels, dennenbomen, dieren en vogels. Alles met textuur creëert warmte en een gevoel van comfort. Denk aan pluche vloerkleden, gewafelde keukendoeken en handgemaakt aardewerk.
Warme verlichting heeft de kracht om een behaaglijke, gezellige sfeer te creëren
In feite zullen voorwerpen met textuur naar verwachting nog lang na de winter populair zijn. "Voor 2023 zullen we meer dimensie gaan zien in alles. Van wandbekleding en textiel tot meubels en decoratieve accessoires," zegt Danielle Blundell, executive home director bij Apartment Therapy.
Verlichting
Warme verlichting heeft de kracht om een behaaglijke, gezellige sfeer te creëren, maar het heeft ook de psychologische kracht om onze stemming te verbeteren op winterdagen met minder zonlicht.
Lichtaccenten kunnen variëren van kaarsen en lantaarns tot tafel- en staande lampen.
Geur
Denk bij marketing en merchandising aan onze reukzin. Wintergeuren zoals dennen, kaneel en vanille kunnen rustgevend zijn, terwijl heldere geuren zoals citrusvruchten opbeurend kunnen werken.
Kaarsen en diffusers, waaronder het Serene House-model, zijn prachtige kleine toevoegingen aan onze winterse huizen. U kunt ook kookgerei onder de aandacht brengen en laten zien hoe u een geparfumeerde infusie op het fornuis maakt.
Huiselijke omgeving
Natuurlijk zijn er de praktische krachtpatsers van de winter: ruimteverwarmers en luchtbevochtigers. Veel merken bieden nu multifunctionele modellen aan, zoals de pureHeat 2-in-1 Heater en luchtreiniger van Greentech, en de Quilo 3-in-1 torenventilator, koeler en luchtbevochtiger van Honeywell, die het hele jaar door kunnen worden gebruikt.
En vergeet niet - sommige klanten hebben het geluk in een warmer klimaat te wonen, waar buiten entertainen in de wintermaanden niet uitgesloten is. Gasverwarmers voor buiten of aantrekkelijke dekens kunnen alles zijn wat ze nodig hebben om de levensduur van hun buitenruimte te verlengen.