Tweewieleractiviteiten D'Ieteren onder 'Lucien'

Met de lancering van 'Lucien' als merknaam voor zijn activiteiten rond tweewielers zet D'Ieteren zijn ambitie op de kaart: dé favoriete winkelketen worden van fietsers in België.
knipoog naar verleden
Met de merknaam Lucien verwijst D'Ieteren naar ondernemer Lucien D'Ieteren (6 juli 1880–24 december 1966), die in 1931 het familiebedrijf heroriënteerde op de import van auto’s. Bovendien kiest men voor een voornaam als merknaam om te benadrukken dat men met teams van gepassioneerde specialisten een lokale, gepersonaliseerde klantenervaring wil bieden in alle levensfasen van de fiets.
Karl Lechat, directeur: "Lucien is een voornaam die vertrouwd voelt. Iedereen kent Lucien en iedereen vertrouwt hem. Het is precies dat gevoel dat we aan de klanten willen geven door hen beter te leren kennen en hen een betrouwbare en kwaliteitsvolle service te bieden. Lokale verankering en nabijheid zijn fundamentele principes van het merk."

Recente winkelovernames
De kwaliteit van de aangeboden service en de expertise van de bestaande teams waren voor D’Ieteren de belangrijkste criteria bij zijn recente winkelovernames in Brussel en Antwerpen. D’Ieteren brengt zelf zijn vaardigheden en zijn ervaring inzake netwerkbeheer, marketing, financiering en digitalisering mee en zal toezien op de permanente vorming van de teams zodat de marktontwikkelingen op de voet kunnen worden gevolgd. Deze concurrentievoordelen maken het Lucien mogelijk om zowel online als in de verkooppunten een hoogwaardige service met een menselijk karakter te creëren en zo de fietsketen te worden waar fietsers massaal voor kiezen.
"Lucien zal altijd klaarstaan voor zijn klanten zodat ze
in alle gemoedsrust van hun fiets kunnen genieten"
Karl Lechat: "Onze fietsactiviteit zal over toegewijde winkels beschikken, voornamelijk in de stad omdat daar de vraag is, met deskundigen met kennis van zaken. Wij willen de klant adviseren bij oplossingen inzake financiering, verzekering, onderhoud en overnames. Lucien zal altijd klaarstaan voor zijn klanten zodat ze in alle gemoedsrust van hun fiets kunnen genieten."

opening & expansie
Lucien zal in de lente van 2022 zijn eerste grote winkel openen in Brussel. Op een oppervlakte van meer dan 3.000 m² zal deze winkel beschikken over een testbaan en een werkplaats van topniveau. Met een compleet aanbod en fietsgamma, met merken als Tern, Urban Arrow en Cube ...
De iBike-winkels die onlangs in Antwerpen werden overgenomen, zullen de nieuwe merknaam Lucien progressief aannemen. Intussen zal Lucien verder uitbreiden door winkels te verwerven in de belangrijkste steden van het land, om binnen vijf jaar over een volledig Belgisch netwerk te beschikken.
