
13/12/2024
Koffie is allang niet meer gewoon een drank; het is een ritueel, een moment van ontspanning en een beleving op zich. Steeds meer consumenten willen de volledige ‘coffee bar experience’ in huis halen. De vraag naar ...

13/09/2023
In Wevelgem is Bijttebier sinds 1923 een naam die synoniem staat voor een kwalitatief en stijlvol aanbod dat bovendien actueel en vernieuwend is. Vandaag leidt de derde generatie Bijttebier alles in goede banen terwijl ook de vierde generatie al in het bedrijf actief is.

01/08/2023
De tijd van grote sets is voorbij; de consument koopt kleine aantallen en combineert naar hartenlust. Het is dan ook van groot belang om die diversiteit in de winkelpresentatie in de kijker te zetten.

31/05/2023
Beleving, het ‘buzzword’ van de laatste jaren, is nu volop doorgedrongen in de presentatie van koffie en thee bij de consument thuis. Men wil thuis dezelfde koffie- en theebeleving als op café en restaurant.

16/02/2023
Een duffe brooddoos of aftandse drankfles zeulen we al lang niet meer mee. Drank en eten 'on-the-go' meenemen, is een ingeburgerde praktijk onder pendelaars, studenten en dagtrippers van het eerste uur.
14/10/2022
De meterslange etalage van de Kookwinkel in Oosterzele trekt de aandacht van al wie er passeert. Met een uitbundige creativiteit richt uitbaatster Mariane D’Hont die etalages in. Klanten kunnen in de winkel verdwalen tussen het kookgerief en dat zorgt voor een hele unieke sfeer.

02/08/2022
Vroeger dienden aperitiefbenodigdheden zoals presenteerplankjes, schaaltjes en kommetjes in hoofdzaak functioneel te zijn. Vandaag ligt, onder invloed van sociale media, de klemtoon op het lifestylegebeuren.

02/03/2021
Kommen maken van oudsher deel uit van het dagelijkse leven. In al hun verschillende vormen en groottes zijn het vandaag nog essentiële stukken in de moderne keuken. Designers halen alles uit de kast om hun ontwerpen perfect te doen aansluiten.

02/03/2021
Jongeren haken snel in op de serviestrends van het moment zoals bijvoorbeeld gekleurd servies in organische vormen. In ieder geval moet het servies de persoonlijkheid van de jonge consument weergeven, waarbij natuurlijke materialen heel populair zijn

02/03/2021
De kerstperiode is hét uitgelezen moment om serviesgoed aan de man of vrouw te brengen. Enerzijds is dit een categorie die het goed doet als cadeauartikel én anderzijds krijgen consumenten tijdens deze feestperiode veel mensen over de vloer.

26/02/2021
On-the-goproducten worden heel vaak op impuls gekocht. U stelt ze dan ook best zo zichtbaar mogelijk op in de winkel.

24/02/2021
Alles over serviezen