ServiezenPremium

DOSSIER SERVIEZEN

Tapasconcept
PRESENTATIE
KERSTCONCEPT
Laat JONGEREN zelf servies COMBINEREN
kommen
koffie en thee

HOE KUNT U SERVIES HET BESTE PRESENTEREN?

servies

De tijd van grote sets is voorbij; de consument koopt kleine aantallen en combineert naar hartenlust. Rustgevend of net opvallend: kleuren, vormen en maten worden door elkaar gegooid om een persoonlijke stijl te creëren. Het is dan ook van groot belang om die diversiteit met een sfeervolle presentatie in de kijker te zetten. Het segment kent veel vernieuwing, dus blijf de innovaties etaleren in uw winkel of op sociale media en u zal merken dat het de perfecte manier is om extra volk naar de zaak te lokken.

KERSTCONCEPT BIEDT VELE MOGELIJKHEDEN

kerst

De kerstperiode is hét uitgelezen moment om serviesgoed aan de man of vrouw te brengen. Enerzijds is dit een categorie die het heel goed doet als cadeauartikel én anderzijds krijgen consumenten tijdens deze gezellige feestperiode veel mensen over de vloer en pakken ze graag uit met iets nieuws op tafel. Fabrikanten spelen daarop in en brengen speciale kerstserviezen op de markt of stoppen hun eerder neutrale collecties in een echt kerstkleedje.

LAAT JONGEREN SERVIEZEN ZELF COMBINEREN

servies

Jongeren haken snel in op de serviestrends van het moment zoals bijvoorbeeld gekleurd servies in organische vormen. In ieder geval moet het servies de persoonlijkheid van de jonge consument weergeven, waarbij natuurlijke materialen heel populair zijn. Daarbij stelt hij of zij ook eigenhandig serviezen samen, vanuit het gevoel, een concept of een stijl.

KOMMEN ZIJN ESSENTIEEL IN HET HEDENDAAGSE EETGEBEUREN

servies

Kommen maken van oudsher deel uit van het dagelijkse leven. In al hun verschillende vormen en groottes zijn het vandaag nog essentiële stukken in de moderne keuken. Designers halen alles uit de kast om hun ontwerpen perfect te
doen aansluiten bij onze internationale eetcultuur. Pasta, Aziatisch, foodsharing en de gezonde keuken zijn concepten die kommen én bijbehorende accessoires doen verkopen. 

Consument wil thuis koffie en thee geserveerd zoals in horeca

servies

Beleving, het ‘buzzword’ van de laatste jaren, is nu volop doorgedrongen in de presentatie van koffie en thee bij de consument thuis. Men wil thuis dezelfde koffie- en theebeleving als op café en restaurant: met mooi porselein of aardewerk en verschillende accessoires. De tijd van grote sets is voorbij; de consument koopt kleine aantallen en combineert naar hartenlust. 

Wat heb je nodig

Krijg GRATIS toegang tot het artikel
of
Proef ons gratis!Word één maand gratis premium partner en ontdek alle unieke voordelen die wij u te bieden hebben.
  • checkwekelijkse newsletter met nieuws uit uw vakbranche
  • checkdigitale toegang tot 35 vakbladen en financiële sectoroverzichten
  • checkuw bedrijfsnieuws op een selectie van vakwebsites
  • checkmaximale zichtbaarheid voor uw bedrijf
Heeft u al een abonnement? 
Geschreven door Jade Lambrecht24 februari 2021

Meer weten over

Gerelateerde artikels

LAAT JONGEREN SERVIEZEN ZELF COMBINEREN

Jongeren haken snel in op de serviestrends van het moment zoals bijvoorbeeld gekleurd servies in organische vormen. In ieder geval moet het servies de persoonlijkheid van de jonge consument weergeven, waarbij natuurlijke materialen heel populair zijn

KERSTCONCEPT BIEDT VELE MOGELIJKHEDEN

De kerstperiode is hét uitgelezen moment om serviesgoed aan de man of vrouw te brengen. Enerzijds is dit een categorie die het goed doet als cadeauartikel én anderzijds krijgen consumenten tijdens deze feestperiode veel mensen over de vloer.

Vernieuwde toonzaal zorgt voor meerverkoop

Een volledige remodeling van de toonzaal leverde Van Hoyweghen-De Ridder (Dendermonde) vrijwel onmiddellijk resultaat op: artikelen die de zaak al jarenlang in huis had, gaan nu veel vlotter de deur uit dan voorheen. “Het kookgedeelte is de laatste tien jaar enorm gedifferentieerd; we verkopen nu heel wat artikelen die we tien jaar geleden nog niet in huis hadden. Maar je moet ze ook laten zien. In deze branche blijven het visuele en het tastbare enorm belangrijk.“

Moeder & dochter elk hun kookwinkel

Ilse Broux is met haar Kookdepot al ruim 20 jaar een gevestigde waarde in Diest centrum. Sinds 2020 - volle coronaperiode - heeft ook dochter Emilie Verlinden een Kookdepot, in hartje winkelstad Hasselt. De kookwinkels kenden al een aantal verhuizen, maar kwaliteit en excellente service blijven een constante. Argus sprak met moeder & dochter over hun Kookdepot.

Print Magazine

Recente Editie
28 augustus 2025

Nu lezen

Ontdek de nieuwste editie van ons magazine, boordevol inspirerende artikelen, diepgaande inzichten en prachtige visuals. Laat je meenemen op een reis door de meest actuele onderwerpen en verhalen die je niet wilt missen.

In dit magazine