Rexel lanceert eerste Smart Store in België
24/7 materiaal bestellen en ophalen

Na de opkomst van geautomatiseerde winkels bij Colruyt, gevolgd door Delhaize, gaat Rexel midden maart een nieuw experiment aan met de opening van een eerste Smart Store in Marcinelle. Deze geautomatiseerde shop zal de klanten de mogelijkheid bieden om ook buiten de openingsuren ter plaatse materiaal te bestellen en op te halen. Met een voorraad van 1.000 referenties en 24/7 toegankelijkheid wil Rexel nog beter inspelen op de behoeften van zijn klanten.
1.000-tal referenties
“In onze Smart Store, die 7 dagen per week en 24 uur per dag open is, bieden we een productgamma aan van een 1.000-tal referenties, welke het meest in lijn liggen met wat onze klant dagelijks nodig heeft", aldus Pierre Benoit, CEO Rexel Benelux / UK & Ierland. De klant komt langs in de Smart Store wanneer hij wil en plaatst zijn bestelling via een klavier of scant het nummer van de bestelling die hij eerder online heeft geplaatst. De robot doet de rest.”
Ondersteuning blijft
“De klant wordt niet aan zijn lot overgelaten”, aldus Pierre Benoit. “Hij kan altijd een beroep doen op het advies van het aanwezige personeel tijdens de openingsuren. Het werk wordt gedeeltelijk overgenomen door de automatisering, maar dat laat hen toe om zich te focussen op het verlenen van technisch advies, het aanbieden van onze services en de opmaak en opvolging van offertes.”
