Shoes magazinePremium

VOORTAAN VOORAL INSPIRATIE VOOR UW EIGEN ZAAK

Trade Mart Brussels zet volledig in op 'experience' met Walk & Watch

De bezoeker die vroeger naar Trade Mart Brussels kwam, deed dat na afspraak met een aantal exposanten. Hij kwam maar voor één reden: inkopen doen. Dat zal nu volledig veranderen. Dankzij de verbouwingen in de schoenen- en lederwarenafdeling en een gloednieuw concept kan de focus verschuiven naar 'beleving'. De retailers ontdekken zo eens andere merken. Niet onbelangrijk, want daar wrong de schoen. Vandaag moeten ze zich steeds meer heruitvinden en onderscheiden van ketens en e-commerceplatformen. Dat kan door een diversifiëring van het aanbod en de derde editie van Walk & Watch helpt hen daarbij.

De gang voor de werken ...
De gang voor de werken ...

INSPIRATIE EN TIPS

Alle merken makkelijk te vinden

Als u vroeger een showroom zocht op Trade Mart Brussels, liep u wellicht al eens verloren. De gangen zagen er dan ook allemaal hetzelfde uit. Dat is binnenkort verleden tijd. In ons februarinummer hadden we het al over de verbouwingen op de schoenen- en lederwarenafdeling. Die schieten goed op. Meer zelfs: als u eind augustus inspiratie komt opdoen, zult u de B-verdieping niet meer herkennen. Zo'n zesde van de exposanten kreeg een nieuwe plaats. Vraag bij aankomst even een plannetje en u weet alle exposanten snel te vinden.

Beleving is troef

De tijden veranderen, Trade Mart Brussels ook. De manier van inkopen verloopt volledig anders dan vroeger. Als winkelier wilt u niet langer een hele resem schoenen zomaar op een rijtje zien staan. U wilt een bepaald gevoel krijgen bij de merken. En dat zal zo zijn. U zult de 'experience' aan den lijve ondervinden. U kunt gezellig ronddwalen in de showrooms zonder focus op aankopen.

... en erna
... en erna

Inspiratie voor uw zaak

In de nieuwe sfeer van de schoenen- en lederwarenafdeling zult u heel wat inspiratie kunnen opdoen voor uw zaak. We denken aan uw etalage, decoratie enzovoort. Gratis tips krijgt u erbovenop. Zo moet u uw ideeën niet langer her en der gaan bijeensprokkelen. Dankzij de nieuwe indeling is er ruimte voor vernieuwde events. Walk & Watch en Walk & Match krijgen een aangepaste formule.

DIVERSIFIEREN IS CODEWOORD

Veranderen, net als het moeilijk gaat

De meeste lezers zullen het beamen: de vorige seizoenen verliepen moeizaam. De onlineverkoop blijft de retailmarkt parten spelen, de ketens worden alsmaar groter en de verkoop voor de soldenperiode sputtert. Lies Vandiest, business unit manager Schoenen en Lederwaren van Trade Mart Brussels, adviseert om net op zo'n moment over te gaan tot daden. “Veel winkeliers zijn nu voorzichtig en zweren bij hun vertrouwde merken. Terwijl ze de opportuniteit kunnen aangrijpen om hun aanbod te diversifiëren. Daar ligt de toekomst. We denken aan andere types schoenen en lederwaren, andere merken, zelfs aan kledij en accessoires. De consument staat veel meer open voor een totaallook en het juiste advies van een specialist. Precies op dat punt kan de winkelier een groot verschil maken.“

Uzelf heruitvinden

“Het is in moeilijke momenten dat een kleine winkelier zich moet heruitvinden en ook jongeren een reden moet geven om bij hem aan te kloppen“, gaat Lies verder. Trade Mart Brussels reikt in elk geval de tools aan: alle nieuwste trends in mode en accessoires zijn er te ontdekken en met het nieuwe concept op de afdeling schoenen en lederwaren - volledig gericht op 'experience' - maakt u op een beperkte oppervlakte kennis met alle merken. De inspiratie die u opdoet, kunt u laten bezinken voor u inkoopt. De twee events die eraan komen, vergemakkelijken dat.

Mails checken, overlegje met collega's ... Vanaf nu kan het allemaal in The Hub
Mails checken, overlegje met collega's ... Vanaf nu kan het allemaal in The Hub

WALK & WATCH INSPIREERT

26 en 27 augustus: u kunt er niet omheen

Om nieuwigheden te leren kennen en ideeën op te doen, komt u op zondag 26 of maandag 27 augustus naar Trade Mart Brussels voor de derde editie van Walk & Watch. Lies: “Er valt van alles te beleven. Doe vooral zoals de naam zegt: wandel rond en zie hoe zelfs de voor u ongekende merken u prikkelen. Afspraken maken met merkenverdelers is niet voor deze keer. U loopt de showrooms in en uit, en snuift de sfeer van elk merk op.“

Open plekken voor meer animo

Met de verbouwing werden open plekken gecreëerd, die bepaalde accenten leggen. Zo komen onder meer de sneakers ruim aan bod, alsook de kinderschoenen en fashion.

De trappenhal voor de werken ...
De trappenhal voor de werken ...

WALK & MATCH ETALEERT

9, 10 en 11 september: tijd voor inkopen

Twee weken na Walk & Watch - nadat alle opgedane impressies zijn verwerkt - kunt u het event Walk & Match bijwonen. Drie dagen lang, op 9, 10 en 11 september (waaronder weer een zondag), stellen alle verdelers de volledige nieuwe collectie tentoon. Een unieke gelegenheid om alle soorten en types schoenen en lederwaren op één enkele plek te vinden. De exposanten vertegenwoordigen maar liefst 800 merken van schoenen en lederwaren.

Grootste aanbod op meer dan 20.000 m²

Voor de gelegenheid gaat Trade Mart Brussels een samenwerking aan met Rexor, Centro en Arici. Daardoor zijn er nog meer merken vertegenwoordigd dan gewoonlijk, voornamelijk Italiaanse en Spaanse. Als u dus op de website van Trade Mart Brussels 'Walk & Match, featuring Centro Benelux' ziet staan, weet u meteen waarop dit slaat.

... en erna
... en erna

TOTAALRENOVATIE

Dubbele gangen en veel daglicht

Even een stand van zaken met betrekking tot de verbouwingswerken op de schoenen- en lederwarenafdeling van Trade Mart Brussels. Het mooie gebouw van de jaren 60-70 werd in ere hersteld. De typische wafelstructuur van de plafonds bleef behouden, maar is ofwel wit (open ruimtes), ofwel zwart (gangen) geschilderd. De verlichting, vloeren en aankleding zijn vervangen door hedendaagse, strakke en warme alternatieven. De gangen zijn dubbel zo breed als vroeger en het daglicht werd meer in het gebouw getrokken.

Verpozen met zicht op de negen bollen

Tijdens Walk & Watch zult u dit allemaal zien. U komt dan vast ook de loungeruimte, The Hub, tegen met een zee aan daglicht. Daar kunt u wat verpozen tussendoor, met een prachtig zicht op het Atomium. In oktober wordt nog een tweede fase van werken aangevat en in april 2019, na het winterseizoen, een derde. Daarna is de volledige schoenen- en lederwarenafdeling gerenoveerd.

OOK WELKOM NA DE EVENTS

In september op maandag en dinsdag

Na Walk & Watch in augustus en Walk & Match in september blijft u als winkelier uiteraard welkom in Trade Mart Brussels. In september zijn alle showrooms trouwens ook open op maandag en dinsdag, in oktober ook nog op maandag. Daarnaast kunt u natuurlijk altijd op afspraak terecht bij uw leveranciers.

Een heel jaar voor 20 euro

Nu Trade Mart Brussels resoluut heeft gekozen voor een nieuw concept, aarzelt u misschien niet langer om het meermaals te bezoeken. “Goed idee, om opkomende trends te spotten en om invallen te krijgen voor de presentatie van uw producten in de winkel.

En om de trends in de andere sectoren te ontdekken. Die van de mode en de accessoires bijvoorbeeld“, besluit Lies. De Heizel is makkelijk bereikbaar en met een badge van 20 euro/jaar loopt u in en uit wanneer u wilt, en is de parking gratis.

Trade Mart Brussels
Adres: Atomiumsquare 1, 1020 Brussel
Tel: +32 (0)2/400.74.00
E-mail: info@trademart.be
Nieuwe website: www.trademart.be
Facebook: TradeMartBrussels
Instagram: Trademartbrussels
LinkedIn: Trade-mart-Brussels
YouTube: TrademartbrusselsBE

Wat heb je nodig

Krijg GRATIS toegang tot het artikel
of
Proef ons gratis!Word één maand gratis premium partner en ontdek alle unieke voordelen die wij u te bieden hebben.
  • checkwekelijkse newsletter met nieuws uit uw vakbranche
  • checkdigitale toegang tot 35 vakbladen en financiële sectoroverzichten
  • checkuw bedrijfsnieuws op een selectie van vakwebsites
  • checkmaximale zichtbaarheid voor uw bedrijf
Heeft u al een abonnement? 

Gerelateerde artikels

Buitenkans: exposant geeft exclusieve promo aan elke bezoeker

Dat de hele retailsector het zeer zwaar heeft, is niet fijn om telkens weer te horen. Het goede nieuws is dat Trade Mart Brussels de retailer graag helpt om stand te houden in dit landschap. En wat meer is: voor u als onafhankelijke retailer zijn er toch wel opportuniteiten. U zit niet in het ‘goedkope segment’ van de markt, met minder leuke of ‘wegwerpproducten’, noch aan de andere kant waar duurdere en exclusieve artikelen te koop zijn. De consument heeft nood aan het middensegment. Taak is om u te onderscheiden van zaken in uw buurt, met de juiste selectie van producten en door voor beleving te zorgen in uw winkel. Want ook dát is een reden voor de consument om tot bij u te komen.

Trademart blaast Home & Living-departement nieuw leven in

Na vijf decennia als vaste waarde in de Belgische retailsector bewijst Trademart dat het niet op zijn lauweren rust. Het B2B-inkoopcentrum zet zijn verjongingskuur verder, met als volgende stap de 1ste fase van het vernieuwde Home & Living-departement.

Erkenning voor de huisraadretailers

In 2026 zijn de gia-Retail Awards tijdens The Inspired Home Show (10-12 maart) al toe aan hun 26e editie. Derek Miller, voorzitter en ceo van de organiserende IHA (International Housewares Association) kijkt in een interview naar de voorbije jaren en

De’Longhi PrimaDonna Aromatic maakt baristakwaliteit toegankelijk

Met de PrimaDonna Aromatic lanceert De'Longhi een volautomatische espressomachine die de lat bijzonder hoog legt. Het nieuwe paradepaardje van de koffiegigant onderscheidt zich door een indrukwekkend scala aan ...

Print Magazine

Recente Editie
28 augustus 2025

Nu lezen

Ontdek de nieuwste editie van ons magazine, boordevol inspirerende artikelen, diepgaande inzichten en prachtige visuals. Laat je meenemen op een reis door de meest actuele onderwerpen en verhalen die je niet wilt missen.

In dit magazine