
13/12/2024
Koffie is allang niet meer gewoon een drank; het is een ritueel, een moment van ontspanning en een beleving op zich. Steeds meer consumenten willen de volledige ‘coffee bar experience’ in huis halen. De vraag naar ...

06/09/2024
De trendy consument heeft liever meerdere goedkopere bestekken in huis dan één duur. Dat biedt opportuniteiten voor de gespecialiseerde winkels. Series behandeld met de PVD-techniek en in talrijke kleuren gaan vlotjes over de toonbank. Ook het feit dat een klant een bestek graag ‘voelt vooraleer hij het aankoopt, speelt in het voordeel van de kleinhandelaars. U presenteert ze best op een gedekte tafel.

19/03/2024
Verschillende nieuwe dranktrends vereisen bijhorende glazen die de presentatie, smaak en algehele beleving tot een hoger niveau brengen. Van water met een infusie over lokaal gebrouwen biertjes en speciale spirits, tot non-alcoholische cocktails.
06/12/2023
Glasblazen is een kunst die je in België niet meer zo vaak ziet. Marcel heeft één van de laatste professionele ateliers. Hij toont ons hoe hij kerstballen maakt.

01/12/2023
In Chicago vindt van 17 t.e.m. 19 maart 2024 The Inspired Home Show plaats. Dé toonaangevende beurs voor marktgedreven, innovatieve huisraad en trendy, stijlvolle huishoudartikelen is uw bestemming om uw winkelaanbod te diversifiëren.

29/11/2023
De scherpte van een mes kan men tot op bepaalde hoogte zelf onderhouden, maar vroeg of laat kan enkel een slijpmachine nog soelaas brengen. Wij duiden u met een messcherpe analyse het verschil tussen aanscherpen en slijpen, zodat ook u uw klanten goed kunt informeren.

23/10/2023
Bestek is een vrij traditionele categorie al zien we dat er vandaag wel volop interesse is in trendy kleuren en opvallende designs. Zo brengen coatings in matzwart of champagnekleur dat echte restaurantgevoel in huis.

13/09/2023
In Wevelgem is Bijttebier sinds 1923 een naam die synoniem staat voor een kwalitatief en stijlvol aanbod dat bovendien actueel en vernieuwend is. Vandaag leidt de derde generatie Bijttebier alles in goede banen terwijl ook de vierde generatie al in het bedrijf actief is.

01/08/2023
De tijd van grote sets is voorbij; de consument koopt kleine aantallen en combineert naar hartenlust. Het is dan ook van groot belang om die diversiteit in de winkelpresentatie in de kijker te zetten.

31/05/2023
Beleving, het ‘buzzword’ van de laatste jaren, is nu volop doorgedrongen in de presentatie van koffie en thee bij de consument thuis. Men wil thuis dezelfde koffie- en theebeleving als op café en restaurant.

16/02/2023
Een duffe brooddoos of aftandse drankfles zeulen we al lang niet meer mee. Drank en eten 'on-the-go' meenemen, is een ingeburgerde praktijk onder pendelaars, studenten en dagtrippers van het eerste uur.

21/11/2022
The Inspired Home Show is de grootste professionele huisraadbeurs van Noord-Amerika. Naast het matchen van verkopers en kopers koppelt de beurs ook de juiste producten en levensstijlen én de industrie aan de mindset van de consument. Jaarlijks zijn er meer dan 125 nationaliteiten aanwezig op de beurs in Chicago.
14/10/2022
De meterslange etalage van de Kookwinkel in Oosterzele trekt de aandacht van al wie er passeert. Met een uitbundige creativiteit richt uitbaatster Mariane D’Hont die etalages in. Klanten kunnen in de winkel verdwalen tussen het kookgerief en dat zorgt voor een hele unieke sfeer.

02/08/2022
Vroeger dienden aperitiefbenodigdheden zoals presenteerplankjes, schaaltjes en kommetjes in hoofdzaak functioneel te zijn. Vandaag ligt, onder invloed van sociale media, de klemtoon op het lifestylegebeuren.

05/10/2021
Thuis allerhande bijzondere cocktails maken wint al enkele jaren aan populariteit, en dat is merkbaar aan de glazenverkoop. Vandaag voelen we ons allemaal een beetje mixologist en dat uit zich ook in onze glazenkast...

02/03/2021
Kommen maken van oudsher deel uit van het dagelijkse leven. In al hun verschillende vormen en groottes zijn het vandaag nog essentiële stukken in de moderne keuken. Designers halen alles uit de kast om hun ontwerpen perfect te doen aansluiten.

02/03/2021
Jongeren haken snel in op de serviestrends van het moment zoals bijvoorbeeld gekleurd servies in organische vormen. In ieder geval moet het servies de persoonlijkheid van de jonge consument weergeven, waarbij natuurlijke materialen heel populair zijn

02/03/2021
De kerstperiode is hét uitgelezen moment om serviesgoed aan de man of vrouw te brengen. Enerzijds is dit een categorie die het goed doet als cadeauartikel én anderzijds krijgen consumenten tijdens deze feestperiode veel mensen over de vloer.

26/02/2021
On-the-goproducten worden heel vaak op impuls gekocht. U stelt ze dan ook best zo zichtbaar mogelijk op in de winkel.

24/02/2021
Alles over serviezen